|
|
Trwają prace nad grą, która z założenia przeczy ogólnemu twierdzeniu, że w dzisiejszych czasach trudno jest stworzyć oryginalną produkcję na komputery. „Survivor” pozwoli nam bowiem przeżyć największe katastrofy XX i XXI wieku. Czyżby nadchodził nowy gatunek gier? |
|
Rozgrywkę będziemy obserwować z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu łatwiej będzie graczowi utożsamić się z bohaterem. Gra tworzona jest przez niemieckie Replay Studios, które nie ma jakiś spektakularnych hitów na koncie, ale widać, że do pracy się przykładają. Świadczy o tym chociażby jedenaście przygotowanych scenariuszy prezentujących najbardziej spektakularne tragedie.
Survivor |
Lekko zatrzęsło, drżenie niknie wśród spokojnego kołysania fal. Nagle rozlega się alarm. Opuścić pokład! Nie zdajesz sobie sprawy, ze w maszynowni rozgrywa się piekło. Krzyki. Ludzie nie wiedzą, co robić, w panice szukają wyjść. Musisz dostać się na górny pokład. Wybiegasz z kajuty w kierunku schodów. Przepychasz się wśród tłumu ludzi. Przejście zatarasowane kratą. Widzisz strażnika oddalającego się z pękiem kluczy. Słyszysz wołających go ludzi. Tłum zaczyna napierać na kratę. Czy to szum wody?
W grze wcielimy się w postać człowieka z tłumu, tak samo przerażonego okolicznościami jak inni. To, czy przeżyjesz, będzie zależało wyłącznie od Twoich działań. Sam zdecydujesz, czy chcesz zgrywać bohatera i pomagać współtowarzyszom niedoli.
|
Titanic (14-15 kwiecień 1912r.) Niezatapialny liniowiec przegrywa starcie z górą lodową. Zbyt mała ilość szalup ratunkowych, egoizm członków załogi spowodował śmierć 1523 osób, nie licząc załogi, choć w szalupach było miejsce dla 500 osób. Huragan Andrew (23-25 sierpień 1992r.) Huragan, który nawiedził Florydę miał 4 poziom w 5 stopniowej skali. Śmierć poniosło 26 osób. Zniszczenia na około 27 bilionów dolarów, pozbawiły dachu nad głową setki tysięcy rodzin. Paragwaj (1 sierpień 2004r.) Rozległy pożar w centrum handlowym spowodował śmierć 423 osób. Drzwi sklepu zostały zamknięte, aby zapobiec kradzieży, co przyczyniło się do utrudnienia akcji ratunkowej, a także bezpośrednio do śmierci wielu osób. Trzęsienie Ziemi w Mexico City (19 wrzesień 1985r.) Trzęsienie ziemi o sile 8.1 stopni w skali Richtera spowodowało śmierć około 10000 osób. Hiroszima (6 sierpień 1945r.) Amerykański samolot "Enola Gay" zrzucił na terytorium Japonii bombę atomową, co spowodowało natychmiastową śmierć 80000 ludzi. Liczba ofiar wzrosła o 60000. Ta i druga bomba, zrzucona na Nagasaki doprowadziły do kapitulacji Japonii w II Wojnie Światowej. Atak na World Trade Center (11 września 2001r.) Atak terrorystyczny z wykorzystaniem porwanych samolotów spowodował śmierć 5856 osób, łącznie z pasażerami porwanych samolotów. Atak ten spowodował zaostrzenie walki z terroryzmem.
|
| |
Co bardziej perfidni, będą mieli okazję zostać szabrownikami, wykorzystując tragedie do wzbogacenia się. Dla każdego autorzy obiecują misje poboczne: ratowanie ludzi czy walka z podobnymi sobie przestępcami. Dodatkowo, wspierać nas będą wszelkiego rodzaju przedmioty, także broń. Dróg ucieczki będzie wiele. Kuszeni jesteśmy wolnością wyboru rodem z najnowszego GTA. Gra sprowadza się jednak do prostego celu, którym jest dotarcie do ściśle określonego punktu ewakuacyjnego.
Kolejny korek w drodze do pracy. Jesteś już spóźniony o dobre piętnaście minut. Odpalasz kolejnego papierosa. Coś cicho dzisiaj. Cisza przed burzą. Twoje myśli zaprzątają różne wyzwiska kierowane w stronę innych kierowców. W jednej chwili niebo staje się ciemne, prawie czarne. Potem huk i wiatr. Ludzie wychodzą z samochodów, krzyczą. Nagłe wstrząsy wybijają szyby. Masz wrażenie, ze asfalt staje się płynny. Grunt ucieka ci spod stóp, padasz na ziemię.
Autorzy ambitnie stworzyli dla swej produkcji nowy gatunek gier, tzw. "Reality Gaming". Aby maksymalnie urealnić rozgrywkę zaprojektowali silnik, który obsługuje wszelkiego rodzaju efekty: wodę, ogień, wiatr, gaz, kurz, wybuchy i wszystko, czego w takiej grze zabraknąć nie może. Także fizyka ma być na najwyższym poziomie. Fruwające fragmenty budynków, jak i całe budynki, latające samochody, walące się domy. Wszystko to ma sprawić, że poczujemy się jak podczas prawdziwego trzęsienia ziemi, by już w następnym scenariuszu przenieść się do biura walącego się WTC.
Żona znów wysłała cię po zakupy. Nie cierpisz tego, ale co robić? Wchodzisz do niemiłosiernie zatłoczonego supermarketu, kierując wózkiem. Spoglądasz na listę zakupów, groszek? Niech jej będzie groszek. Powoli kierujesz wózek w stronę półki, myśląc o planowanym spotkaniu z kumplami. Twój niezmącony spokój przerywa nagły sygnał alarmu przeciwpożarowego. Robi się gorąco, choć ognia jeszcze nie widać. Wiedziony impulsem biegniesz w stronę wyjścia. Tłok zaczyna niemiłosiernie doskwierać, nie ma jak się obrócić. Razem z falą ludzi pędzisz do wyjścia awaryjnego. Zamknięte.
W dzisiejszych grach komputerowych szukamy przede wszystkim oryginalności. Doświadczanie dziesiąty raz z kolei tego samego pomysłu staje się po prostu nudne. Survivor powinien przynieść nieco świeżości, bowiem zapowiada się naprawdę interesująco. Najważniejsze, żeby autorzy nie spoczęli na laurach, solidnie dopracowali swój produkt, znaleźli dobrego wydawcę, a wtedy... Kto wie? Może być sukces!
Kiedy wojna się zakończy? Masz już dość ciągłego strachu. Amerykanom zaczyna się powodzić na Pacyfiku. Czas iść do pracy. Do swojego małego sklepiku na rogu ulicy. Zwlekasz się z łóżka, ubierasz. Nagle błysk. Mrugasz oczyma. Ktoś zrobił zdjęcie? Kolejny huk, o wiele potężniejszy. Nagła fala ciepła, a potem nie czujesz już nic. ¤
|